Greklandsbilder del 2


En dag åkte vi på en utflykt: en båttresa runt hela ön som tog ungefär hela dagen. De flesta på båten blev sjösjuka och alla satt med varsin spypåse. Det var inge vidare. Jag mådde jätteilla och det blev inte direkt bättre av att det var cirka 40 grader och gassande sol. Precis när jag hade lyckats somna hade de andra tydligen sett delfiner..... Typiskt. Men det var väldigt fint även fast jag inte riktigt njöt av det.

Hööööööst

Åh vad jag älskar hösten! Jag älskar mörkret och alla färger och kylan och blåsten och allt allt allt! Blir helt lycklig. Och om en vecka så flyttar jag. Känns helkonstigt men jag ser ändå fram emot det. Nu ska jag krypa ner i sängen och lösa korsord. Det har börjat bli en vana. Jag gillare! Hihi.

Fin och söt pojkvän

Min lilla monkiboi <3

Trattisar och Kantarellisar

Igår var jag och mamma ute och plockade svamp. Vi åkte med inställningen: vi kommer inte hitta några, möjligtvis en eller två. MEN! Vi hittade hur jäkla mycket som helst och ju mer man tittade desto fler såg man! Både trattkantareller och vanliga kantareller! Tillslut kom vi hem med två fulla kassar och en korg. Kvällen spenderades till att rensa dem och det var verkligen inte lika kul som att plocka dem....
-
En glad svamp-plockar-mamma.
-
Sånahär svampar ska man inte äta har jag lärt mig. Men det är synd för de är ju så fina plus att det skulle vara mycket roligare att plocka jättestöra svampar istället för pyttesmå.
-
Vi fikade och lekte med hund (elvis)
-
En korg med både trattisar och vanliga kantarellisar!
-
Vi var superglada för att vår svampplockning blev så lyckad. Vi sjöng wacka wacka eh eh (Shakira) och svängde med våra korgar! hehehe.
-
Men skenet bedrog och glädjen försvann när vi insåg att det var skittråkigt att rensa svampisarna... (det där är typ 1 femtedel av all svamp)
-
Och här är lite rensade svampisar! Jag har aldrig skrivit svamp så här många gånger förut i samma sammanhang! Nu är de förvällda och infysta. Suuuuper!

Greklandsbilder del 1

Här kommer lite bilder från när jag och familjen var på Zakynthos i början av sommarlovet!
Vi hängde (hoppade) vid poolen i typ 40 graders värme varje dag!
En dag åkte vi på utflykt upp i bergen. Här är en gruppbild på familjen minus min syster som var hemma och var magsjuk.
Vi fikade på ett fint ställe med väldigt fin utsikt!
Sen åkte vi ända upp på toppen och pappa såg härligt turistig ut, hehe!
Och sen stannade vi vid en restaurang för att äta. Det var extremt varmt så sen badade vi på en stenstrand där det kändes som om fötterna brann när man gick på stenarna på väg till vattnet!

BARA PRATA LITE


-
En kortfilm av Lukas Moodysson. Hade muntligt framförande om honom innan sommaren. Tycker att många av hans filmer är väldigt fina, man får tolka mycket själv och de har viktiga och seriösa budskap. De flesta är även väldigt fint filmade, till exempel den här kortfilmen: Bara prata lite. Det är en så himla sorglig historia och stämning, men ändå så bra och man blir så himla tagen. Se den här: http://www.youtube.com/watch?v=-l2hXtu14MY

Heron City

I fredags åkte jag och robin till Heron City och tittade på Going The Distance. Den var både fin och väldigt rolig!
-

19 September 2010

Sitter och småkikar på valvakan. Känner mig inte riktigt insatt och blir mest förvirrad, men har iallafall varit och röstat på det parti jag tycker verkar vara det mest förnuftiga.
Jag har ingen som helst lust att gå till skolan imorgon. Känner mest för att ligga hemma i sängen och läsa. Känner inte heller för att skriva två uppsatser och sitta på mattelektioner där jag inte förstår någonting, där ingen förstår någonting.

Nikon D90

När jag får lön ska jag köpa denna och jag längtar längtar längtar! Ljusmätaren i min D40 har gått sönder på något himla konstigt vis så därför kan man inte fota manuellt, eller kan kan man väl men man får i så fall ta en testbild och sen fixa inställningarna efter det. Men sen så vill jag byta upp mig också till en bättre. D90:n kan man ju även filma i HD-kvalité med vilket blir kul för då ska jag göra massa fina kortfilmer! hehe.

Grattis Ellen till ditt körkort!!!

Om en timme ska jag och Nilla bege oss till stenkulla för att träna vårt första pass med Olga! Hihi, superkul! Fryser så himlans mycket om näsan hela tiden, vet inte vad det kan bero på... Dåligt blodcirkulation kanske? Intressant! Idag är det en torsdag som känns som tisdag men det är väldigt bra att det är torsdag för då är det fredag imorgon och då ska jag och Robin till heron och titta på bio!
-
Hittade en väldigt fin bild på mig och Linn från i vintras, hihi! Eller kanske inte så mycket Linn, bara hår!

Fler bilder på Ellen sen i söndags!


En regniiiig dag i brandkärr!


-
Världens finaste Matta.
-
Sitter hemma hos Matilda och väntar på att klockan ska slå fem för då ska vi till Öppen Hand och förhoppningsvis fynda en massa fint! Älskar att titta på andras bilder för på något sätt känns det alltid mycket roligare än att titta på sina egna!

Ellen Modellen

-
Fotade Ellen i söndags. Gick väl lite sisådär på grund av att det inte var så värst planerat och på grund av dåligt ljus, men här är två av bilderna som blev okej!

En regnig måndag...

Jag ÄLSKAR att hösten är på väg! Jag tror inte att det finns något bättre än regn och röda löv!
-
Världens gulligaste Ellen för två år sen!
-
En annan sak jag älskar är känslan efter man har tränat. Jag var ute och sprang förut i en timme och nu sitter jag framför tv:n med en kopp te. Helt slut och öm i kroppen men gud så skönt!
-
Jag sprang förbi min gamla låg- och mellanstadieskola förut och blev så himla nostalgisk! Tänk vad fort tiden går, det känns som om det var igår jag gick den där korta vägen till skolan. Som om det var igår jag lekte i skogarna eller hängde i kapprummet när man var häftig och gick i sexan. Man kände sig så himla stor då, och tanken på att jag snart har gått ut två andra skolor efter att jag gick ut där, får mig att förstå att jag börjar bli stor nu, på riktigt.

Den 11 September 2010

Klockan 10:13 i lördags morse satte jag och Linn oss på ett tåg på väg mot Stockholm. En timme senare klev vi ut på perrongen tillsammans med flera tusen (kändes det som) stressade människor. Jag tror att stressen smittade av sig på oss för vi började gåspringa och hittade inte ut till en början men efter ett tag befann vi oss på drottninggatan.
-
-
Fyra timmar senare satte vi oss svettiga och helt slut på tåget hem. Hemma i Nyköping sen mötte vi upp Max för att gå och hyra film och sedan begav vi oss hem till honom för en mys- och filmkväll!
-
-
Livet känns bättre än på länge och jag lever i nuet!

Heeeelt sluuut...

... i kroppen är jag efter att ha gått en lå-å-ång dag i skolan, tränat i en timme och tagit en lång promenad med Robin! Har även hunnit vara i nya lägenheten och mätt och fotat lite. Nu sitter jag och funderar på ett tema och letar lite inspiration tills på söndag då jag ska fota Ellen!

Trygghetsön

Bilder från Öland nu i somras. Någon gång i mitt liv ska jag bo där på min favoritö.

Pirrrrrigtttt värrrrre!

Hihi ful bild (tog den från google maps) men det är iallafall hit vi ska flytta!
.
Det är så trist att vara förkyld - det går ju aldrig över! Jag har varit hemma från skolan i tre dagar nu och börjar få lite smått panik över att jag kommer få plugga igen en massa hemma i helgen. Måste försöka ta mig till skolan imorgon, fast det tar i för det är så lätt att blir slö när man gått hemma ett tag.
.
Om mindre än en månad flyttar vi från mitt barndomshus till en lägenhet närmre stan. Det känns både läskigt och jobbigt men samtidigt väldigt spännande. Jag tror att det kommer bli en väldigt bra nystart och jag vet att vi kommer trivas väldigt bra. Jag och min syster spenderade hela söndagen i lägenheten. Vi sprang runt i alla rum och blev jättepirriga. Ju närmare flytten vi kommer desto mer förväntansfull blir jag! Nästa gång jag åker dit ska jag ta med kameran så att det blir lite före- och efterbilder.
Ett minus med badrummet är att det är ett väldigt fult råsa kakel. Men jag visste att jag hade sett i något program om att man kunde sätta dit en slags plastdekor på kaklet så jag googlade det och hittade plastdekorer i massa olika färger! Så himla smart eftersom att det är en hyresrätt och då kan man ju inte kakla om, väldigt smidigt dessutom!
.
Nu ska jag dricka min fjärde kopp te för idag och hoppas på att bli frisk!

Ett nytt slut

Igår fick jag världens lust att fotografera och dammade därför av min kamera och sa åt mig själv att skärpa mig, att det är sista gången jag säger åt mig själv att börja fota igen. Men när jag kom på att kameran var halvt sönder och att sladden var borta försvann allt sug så nu ligger den där på golvet igen och dammar. Dumma mig.

RSS 2.0