///



Fotade Sara Karlsson världens snyggaste människa på Foto B idagis!

///

Ibland längtar jag lite efter sånt här. Och ibland saknar jag de där tiderna för tre år sen något enormt. Jag ska bli lite bättre på att ta vara på tiden tror jag allt.

///

Idag har jag:
- Haft mattelektion
- Tränat en timme
- Bakat muffins
- Bakat bröd
- Städat mitt rum
- Rensat min garderob
.
Det är helt okej att sluta klockan 10 en måndag! Så himla skönt att få många saker gjorda dessutom. Något som inte direkt är lika skönt är att sätta ett pepparkorn i halsen, jag lovar. Gjorde det precis och höll på att dö lite. Har hostat i en halvtimme nu och det svider på tungan, undra när det ska gå över... Hihi.

///


2011-01-13 / 20:12 / TORSDAG

Lite skillnad nu från förut... Vet inte om jag gillar det än så vi får se om jag byter tillbaka eller har den kvar!

Moorrrrrr

Idag är en dålig dag. Mina grannar ovanför är alkoholister och knarkare (vilket är väldigt tragiskt och hemskt såklart!). De har alltid högljudda fester på vardagar, hela nätterna, och då menar jag verkligen HÖGLJUTT och HELA natten. Igår började de klockan halv sex på kvällen med att spela jättehög musik, sen blev det tyst tills jag skulle sova vid tolv, då började de spela jättehög musik igen och dansade så det dundrade i golvet! Sen höll det på så hela natten och då spelade det inte så stor roll att jag hade världens bästa sällskap bredvid mig (hihi) för det är så himla störande! Så halv två ringde pappa polisen för kanske hundrade gången och bad dem komma och säga till dem. Så efter att de kommit blev det tyst i någon timme men sen började det igen och då lät det mer som om de skulle döda varandra då det smällde jättemycket och de skrek och höll på. Sist jag vaknade var halv sju i morse av att dom skrek och slog varandra.
-
Det är jättehemskt att de har det som de har det, men det är så himla egoistiskt och jag blir så trött för det är inte första gången. "Som tur är" har de blivit vräkta och ska flytta ut innan sista februari. Det värsta är att de förmodligen kommer att hamna på gatan då och det känns hemskt och då blir jag arg på mig själv för att jag gnäller om att jag inte kan sova. Men efter flera sömnlösa nätter, vilket innebär att jag måste stanna hemma från skolan för att jag är helt död, så känner jag mig inte som världens gladaste så nu längtar jag tills de flyttar......
-
Hehehe var tvungen att skriva av mig så nu känns det lite bättre! hihih.

Tick Tack Tickelitack Tack

Här fick min klocka stå som jag köpte igår på Öppen Hand! Dessvärre var jag tvungen att ta ur batterierna på grund av att den tickade så mycket att jag inte kunde somna... Så nu får den stå där och vara fin och vänta på att jag flyttar hemifrån så att den kan få en ny plats i köket eller något! hihi.

2011-01-12 / 21:51 / onsdag

Idag är det den 12e januari och det är inte vilket datum som helst utan det betyder att det är exakt 5 månader kvar tills jag står i en fin balklänning på Nynäs slott och samtidigt firar min 19e födelsedag! Tjohooo!

2010-01-11 / 21:33 / tisdag

Tidigare idag tog jag och matilda en sväng förbi öppen hand! Jag var så himla sugen på att fynda, vilket jag gjorde också! En kjol, två kuddar, en väggklocka och två fat hittade jag. Kuddarna ska jag bara använda som foder till ett par prydnadskuddar jag ska sy. Jag älskar när saker är billiga, allt detta jag gick på bara 115 kronor!

2011-01-10 / 23:21 / måndag

När jag gick hem från skolan idag var det inte alls lika fint väder längre! Bara kallt och grått och slaskigt och tråkigt... Dumma väder...
Men braigt med idag är att jag hittade två skjortor och en kofta på Wear it retro och att jag lite halvt har beställt studentmössan! iiiih, blir helt pirrig när jag tänker på studenten, kan inte förstå att det bara är ungefär fem månader kvar!

*

Andy, Nilla och Anna.
-
En kväll i december med pizza, vin, fina vänner och krogen!

2011-01-10 / 11:04 / måndag

Idag är det sol och plusgrader och det firar jag med klänning och supertunna strumpbyxor! Försöker få vädret att inse att det borde bli vår nu för jag är väldigt trött på kyla och snö vid det här laget! Hehe. Men jag antar att det kommer dröja ett tag till, det är ju bara januari...
-
Det här året har jag bestämt ska bli väldigt bra, och tittar jag på vad jag har framför mig så känns det som om det faktiskt kommer att bli så! Ett år med studentfester, en bra klass, studentkryssning, studentdagen, balen, semester och sen en framtid som än så länge är väldigt oklar. Men jag tror att det kommer bli bra hur det än blir, slumpen får nästan avgöra och det känns braigt och spännande!

Ett nytt år och ett nytt liv

Nu ska jag ta tag i det här. På riktigt. Imorgon. Först (nu) ska jag krypa ner i sängen och titta på några avsnitt av Vad blir det för mat (hehe jag vet, men jag har alltid älskat matlagningsprogram...) och försöka förtränga att skolan börjar imorgon. MEN, bara en termin kvar nu så jag ska försöka stå ut.

Julafton

En fin och mysig julafton som såg ut ungefär så som den har gjort de senaste åren. Först frukost hos farmor och farfar, sen hem till Eva och sen hem till mamma. Det var en väldigt mysig julafton med fina julklappar, god mat och med en braig familj!

RSS 2.0