Fota min fina lilla Sabina


///

Ibland ser det ut lite såhär när jag och linn pluggar aptråkig naturkunskap på Mekka...

///

Såhär kan det se ut när vi äter middag och pratar i evigheter en vanlig onsdagskväll i februari. Jag har nog världens bästa mamma och lillasyster!

En vanlig onsdag på Folkets Hus:


FOTO B: REKLAMUPPGIFT





Här är mitt arbete i foto b som jag visat vissa delar av lite tidigare. Bild 1: Undervattensbild Bild 2: Inomhusbild Bild 3: Utomhusbild Bild 4: Studiobild/ Produktbild. Min produkt är en långklänning från H&M och min målgrupp är unga kvinnor. Blev inte jättenöjd för en del var finare i färg men jag var tvungen att ha alla i antingen svartvitt eller färg, och en del bilder kunde jag inte ha i färg så därför fick alla bli svartvita, hehe.


Hurrá, hurrá, hurrá för Simon på hans 19årsdag!

Igår fyllde Simon 19 år vilket firades hemma hos honom med bland annat en massa fika och prat! Det var så himlans mysigt och kvällen ger mig en mysig känsla i magen. Inser att jag har så himla bra vänner och att jag är så himla glad att jag har dom!
PS. Har en film från igår, i värdelös kvalité, men den är töntig och mysig hehee. Det fungerar inte att ladda upp här på bloggen men klicka HÄR om du vill se, hihiii. DS.

Mys-med-mamma-hela-dagen-lördag

Igår åkte jag och mamma till norrköping för att jag skulle prova balklänningar. Lättare sagt än gjort kan man ju säga att det var. Så himlans svåååårt att välja! Jag vill ha allihopa, nästan. Tror iallafall att jag vill ha en röd. Eller kanske brun.. eller svart.. Hehe. Har alltid beslutsångest i vanliga fall så nu kommer den egenskapen ju inte till så stor nytta precis. Jag ska iallafall testa lite olika här hemma i nyköping först och sen får jag se vilken jag väljer, vet iallafall ungefääär hur modellen ska se ut. Men efter att vi varit på klänningsaffärer åkte vi till Ingelsta köpcentrum och fyndade massvis! Jag hittade en kjol, ett par jeans, två klänningar, en kofta och ett par örhängen. Tillsammans gick allt på ungefär 300kr, så himlans bra! Sen var vi helt utmattade så då åkte vi hem, kröp ner i mammas säng med ostbågar, chips, choklad och marängswich och tittade på melodifestivalen. Sen somnade vi bums, halv elva en lördagskväll. Heheeee. Men det var en mysig dag i vilket fall som helst med världens bästa mamma.

En fin fredag i februari

Igår var vi ett litet mysigt gäng hemma hos mig och förpartade liiiteee innan krogen. Blev en lyckad kväll med mycket fina vänner, mycket dans och mycket skratt, som vanligt! Vi lyckades även hamna med på bild på Tellus!
.
Tess, Linn, Malvis, Stina, Jag, Erik, Nilla, Josh (hehe) och Max
Robert, Jag och Tony
Finfin kväll!

Arg. Dum dag.

Idag är en sån dag då ingenting går bra. Blev väckt klockan sex i morse av att alkoholistgrannen ringde på dörren. Förstod ingenting men gick upp lite halvt sovande. Hon ville tydligen ha hjälp med att hitta hennes mobil så jag fick ringa den och så hittade hon den, god natt gumman sa hon och gick. Då förstod jag ännu mindre men gick och la mig utan att kunna somna om. Sen åkte jag isbana och höll på att slå ihjäl mig hela vägen till skolan, där jag sedan fick ångest för att vi tydligen ska skriva en historiauppsats imorgon och jag har inte börjat kolla på den. Sen tog skoldagen slut vid ett och då halkade jag hem igen för att få ett dumt besked på facebook som bara är töntigt egentligen och inget att bry sig om men nu är jag arg. Och ledsen. Och ännu mer arg. För jag har huvudvärk och det släpper aldrig. Livet är  hårt alltså. Hoppas att ni blev på bra humör nu när ni läst min positiva lilla historia!

Världens snyggaste Linnsa




Här är lite bilder jag tog på Linn nyss i studion! Ska förmodligen använda någon av bilderna som studiobilden till fotouppgiften. Hon är så himlans snyyyyygggg, jag dör liiite!


Foto B - Uppgift reklam (undervattensbild)


Här är min andra bild till arbetet i Foto B. Det var ganska svårt att ta bilderna för man fick liksom chansa var man tog, men efter lite redigering och beskärning så blev jag ändå ganska nöööjd! Nu återstår det två bilder till arbetet, en i studio och en utomhus.


///

Jag är så himlans nervös. Idag fick jag ett brev från tingsrätten där det stod att jag hade kallats som vittne. Jag förstod ingenting men sen kom jag på att jag ju hade tackat ja till att stå som vittne en gång när mina grannar bråkade och jag ringde polisen.. Men jag visste inte vad det innebar att vara vittne men nu har jag fått klart för mig att jag måste vittna annars kan polisen komma och hämta mig eller så blir jag skyldig att betala 2000kr!! Hjäääääälp! Så på måndag ska jag alltså vittna om en misshandel för tre månader sen som jag knappt inte kommer ihåg någonting av.. Kommer vara så himla nervös att jag bara kommer dra till med några svar vilket kommer göra att jag hamnar i fängelse i typ livsstid.... Nej men seriöst väldigt läskigt men jag hoppas att det kommer gå bra och att det inte är så farligt!

God natt säger vi på Fågelbovägen 15c


///

Have you ever sat there and wondered why am i still here? i don't even want to be here. i haven't wanted to be here for so long. what's keeping me here? and then you realize the answer is nothing. and that scares you even more than the fact that you don't want to be here anymore.
Bild

When you are all that i think about, all that i dream about

Bilder från Tumblr.com
Jag har egentligen aldrig varit så förtjust i drömfångare, men nu har jag börjat undra varför? Det är ju så himla fint. Bara själva ordet är jättefint. Därför har jag nu bestämt mig för att köpa en, eller kanske ska jag vara så kreativ att jag gör en själv? Det återstår att se, hihi.

///

Jag hade nästan glömt bort min tumblr för ett tag, men det var väldigt passande att jag hittade den nu för tumblr är så himla bra när man har dålig fantasi och när man är i behov av inspiration. Jag kan sitta hur länge som helst och spara ner fina bilder, blir så himla inspirerad och fotosugen!
Här är lite av de bilder som finns på min tumblr:
http://someoneiknew.tumblr.com/

///

I lördags åkte Jag, Nilla, Robert och Simon till Heron City. Där åt vi mat och tittade på Harry Potter, himlans mysigt var det (även fast HP inte riktigt är min grej, hihi) och bör göras om väldigt snart!

///

Förra måndagen, det vill säga den 24:e januari, fyllde Marie 19 år! Det firade vi hemma hos henne med tacos, sällskapsspel och en massa skratt. Så himla mysigt och hon är bra fin hon!

///

I helgen var jag och min familj hundvakt till min låtsassysters hund Tyra. Hon är ju så himla söt så att man dör!

RSS 2.0